Forside Markedsføring Bliv bedre til at skrive nyhedsbreve

Bliv bedre til at skrive nyhedsbreve

1244
0
DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Hvis du arbejder med markedsføring, kan du ikke undgå at have arbejdet med nyhedsbreve. I såfald er det en kæmpe fejl, som du skal have lavet om på. Det er nemlig en utrolig effektive måde at markedsføre sig selv eller sit produkt på. Udover at det er effektivt, så er det nemt, hurtigt og ikke mindst billigt. Det kræver dog stadig, at man ved hvad man laver, hvis de skal have den effekts som de fleste går efter – nemlig at sælge,

Det første du skal gøre op med dig selv, er derfor også, om det er noget du selv kan klare, eller du skal få hjælpe af en professionel copywriter, der kan forfatte for dig, eller i hvert fald spare med dig omkring indholdet. Hvis det er tilfældet, finder du en af landets ypperste copywriters her. 

Her er nogle råd til hvad du skal arbejde med, hvis du skal arbejde med nyhedsbreve, der skal sælge. For du kender nok lige som det fleste, at man modtager rigtig mange mail hver eneste dag. Det kan derfor være svært at skille sig ud.  Her finder du fire hurtige råd.

1: Skriv personligt

Medmindre du repræsenterer en meget stor virksomhed, så er der en god chance for at du har større succes med personlige mails end upersonlige. Dette virker især ofte godt for webshops, da mange godt kan lige den personlige vinkel.

2: Brug data 

Du har allerede en masse data om dine kunder og nyhedsbrevmodtagere. Husk at bruge det. Jo mere du kan bruge disse data, jo bedre mulighed har du for at ramme dem præcist. Jo mere præcist du kan ramme, jo bedre er det.

3: Simple budskaber sælger bedre

Det kan godt være at du har en masse på hjerte og en masse du gerne vil fortælle til dine modtagere. Der er dog rigtig god sandsynlighed for at de ikke gider høre det. Korte budskaber fungerer ofte langt bedre end lange fortællinger.

4: Brug dine målgrupper

Hvis du eksempelvis har en webshop, der sælger mange forskellige ting, så brug målgrupper til at sælge forskellige ting. Man kan godt blive ivrig og få lyst til at sende til alle på ens liste fordi det er mange tusinde mennesker. Det er dog langt bedre at sende til halvdelen eller en tredjedel, som tilbuddet rent faktisk er interessant for.