DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

I en tid hvor vi mere end nogensinde har fokus på sundhed og velvære, samtidigt med at vi skal fungere godt både privat og på jobbet, så bliver vi bombaderet med gode råd om kost og motion. Noget meget vigtigt, som næsten betyder allermest for vores energi og overskud til dagens opgaver er vi derimod tilbøjelige til at glemme, og det er behovet for søvn og hvile.

Ikke alle mennesker har mulighed for at sove alle de timer, som kroppen har brug for hver dag, dette kan skyldes forskellige faktorer fx hvis man er presset på jobbet, skal op om natten fordi man har små børn og så videre. Derfor er det ekstra vigtigt, at man sørger for, at man får de bedste forudsætninger for at sove godt om natten. Her er der flere ting, som du skal gøre:

Tips til forbedring af din søvn.

Sørg for at lufte godt ud minimum 2 x 10 min om dagen, og sænk gerne temperaturen i soveværelset lidt om natten, så luften er frisk og kølig. Kold luft gør også, at vi fryser, hvilket gør os trætte, og sandsynligheden for at vi vågner, er minimal.

Tænk over at holde soveværelset fri for rod og læg altid dit tøj på plads i skabe og skuffer. Rod kan hurtigt fører til en følelse, af at man bør rydde op, og rod på værelset fører til rod i hovedet. Sæt gerne et par friske planter i vinduet, så rummet virker indbydende, når man træder ind i det. Vigtigst af alt er sengen dog, den skal passe til dit behov, og du skal nyde at ligge dig i den. Derfor skal du sikre dig, at du vælger den helt rigtige seng med en god madras fx fra bedrenaetter.dk, for det er sengen, som er med til at bestemme, om du vågner frisk og udhvilet, eller træt og modløs.


Warning: A non-numeric value encountered in /var/www/todoit.dk/public_html/wp-content/themes/Newsmag/includes/wp_booster/td_block.php on line 353