DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Er du virksomhedsejer, ved du sikkert, at det som moderne virksomhed i dag er enormt vigtigt at have styr på digital marketing. Det er nemlig ved hjælp af den digitale markedsføring, at rigtig mange nye kunder nås, og virksomhedens relation med de eksisterende kunder i mange tilfælde plejes. Derfor er det også vigtigt at vide, om den digitale markedsføringsstrategi, man bruger, virker efter hensigten. Det kan redskabet Google Tag Manager hjælpe med.

 

Hvad er Google Tag Manager, og hvad kan det?

Google Tag Manager er et af de mest tilgængelige og effektive værktøjer til at måle effekten af din digitale marketing. Vil du gerne slippe udenom komplicerede koder, der kræver mere indgående viden om hjemmesidens kildekode, er Google Tag Manager også redskabet for dig.

Kort sagt udgør redskabet et bindeled mellem din hjemmeside og forskellige tredjeparts værktøjer til tracking. Det kan eksempelvis være værktøjer Google Analytics, Google Ads eller Facebook Ads, som alle er meget populære og hyppigt anvendte tracking-værktøjer.

Ved hjælp af redskabet kan du blandt andet holde nøje øje med mængden af besøgende på virksomhedens hjemmeside, tilmeldinger til nyhedsbrev og omsætning på din webshop. Alle disse informationer – og flere – kan efterfølgende videresendes til de analyseværktøjer, du sædvanligvis bruger til at holde øje med aktiviteten på dine online kanaler – det kan eksempelvis være Google Ads.

Med værktøjet kan du få et umiddelbart overblik over, hvordan du bedst prioriterer dine ressourcer i forhold til din online tilstedeværelse. Du kan nemlig se, hvilke kanaler der skaber flest leads, flest tilmeldinger til nyhedsbreve, flest konverteringer og så videre. Herefter kan du genbruge den strategi, du har brugt på de mest effektive kanaler på andre kanaler, eller du kan fokusere dine ressourcer på de mest givende kanaler.